Dag 3

2012-01-23 / 11:38:09 

Nu var det ett tag sen jag skrev nått..
Och jag kan säga att det varken funnits ork elr tid..

Men nu börjar orken komma tillbaka,
och det beror bland annat på att man fått sova en hel natt inatt.
Hela 8 och en halv timme i sträck sov Oliver inatt :D
Hur underbart som helst!
Första gången också som han sover hela natten,
riktigt duktig. <3

Och nu är vi också inne på dag 3 som Oliver fått flaska.
Och det går faktist hur bra som helst nu!
Han har ju varit lite bökig när vi provat tidigare.
Och jag försökte också med att både ge flaska OCH amma
 men det har aldrig gått att kombinera, för han har hela tiden vägrat flaskan!
Och eftersom våran lilla son haft en förmåga att vilja vakna ibland en gång i timmen för att tutta,
så ville jag först egentligen ha kunnat ge han flaska och kunnat amma.
Så att också Donny skulle ha haft möjlighet att hjälpa till på nätterna.
För jag känner att jag ORKAR inte längre,
den här extrema sömnbristen!

Och eftersom det har varit antingen elr där här med flaska och amning.
Sen är ju Oliver ändå 5 och en halv månad nu, alltså snart 6 månader,
så har jag faktist nu bestämt mig för att sluta amma.. helt!

Och jag kan säga er att det har varit ett jätte svårt beslut!
Eftersom jag haft så blandade känslor över det.
Men det funkar inte längre att han ska använda mig som nappen,
jag måste ju se till att själv få sova också.
Man har ju ändå flera barn att tänka på.
Hade kanske varit en annan sak om man bara hade Oliver,
och som sagt han blir ju ändå 6 månader snart.

Men nu på dag 3 så känns det lite bättre.
Han håller sig mätt längre, och är faktist ett helt annat barn,
nöjdare på nått sätt.
Och man kan ju hoppas på att han fortsätter
 att sova hela nätterna ;)






Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback