Sänker den lite..

2011-09-30 / 10:52:45 
Jag tror jag sänker min ribba lite. Ribban på min föräldraroll !

Man vill ju vara och göra så mkt mer saker än vad man egentligen orkar. Man vill både se pigg och fräsch ut, vara den aktiva föräldren som är ute och gör saker hela tiden med sina barn ( om man bara är inne en hel dag och inte gör ett skit så får man nästan dåligt samvete, men varför egentligen ??? )
Man vill också ha ett rent och fint hem, goda middagar,
och en krydda på det hela - varför inte hinna med att baka lite granna också !

Barnen ska också ha tid och uppmärksamhet, och orken och tiden ska också finnas för varandra ( sin partner ).

Det är fan helt omöjligt att känna sig pigg för att kunna och vilja göra alla dessa saker !
Varför har man så höga krav på sig själv nu för tiden som föräldrer ?

Skit samma om middagen blir en timme senare, skit samma om disken ligger och osar, skit samma om tvätthögen nästan sträcker sig upp i taket, skit samma om det ligger damtussar i hörnet, skit samma att det står köpta bullar på bordet, skit samma om vi är hemma och inte åker iväg en massa, och skit samma att man ser trött och sliten ut !

*Nu är det ju inte riktigt exakt så här som det är, då man har tagit i och överdrivit lite i meningarna - men det är så det känns iaf*

Nej nu sänker jag ribban och lägger tiden på det som faktist är viktigast.. barnen.. sin partner.. och så klart sig själv..

Annars kommer det att sluta att man bokstavligen blir en levande Zombie...







Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback