'Kloka och gulliga uttryck från barn'

2011-09-01 / 11:09:29 
”Min mamma säger att jag går henne på nerverna fast jag står alldeles
stilla.” Sigurd, 6 år

”En mamma är egentligen bara en flicka som har råkat bli stor.” Annika, 8 år

”När jag slåss med min lillebror får jag inte slå tillbaka. Det gör jag
inte heller. Jag biter istället.” Susanne, 7 år

”Det svåraste med äktenskapet är kanske att man har så mycket med
varandra att göra.” Gabriel, 8 år

”På dagis tar de hand om de barn som blir över när föräldrarna går till
jobbet.” Gustav, 6 år

”Jag är bästis med en invandrare, men jag tror inte att han vet att han
är invandrare. Jag har i alla fall inte sagt något.” Samuel, 7 år

”Det är inte farligt om man har olika färg på huden. Det viktiga är att
man har samma färg på hjärtat.” Isabell, 7 år

"Det är väldigt typiskt för föräldrarna att skylla på sina barn om det
till exempel inträffar en katastrof i lägenheten." Oliver, 6 år

"Tjejer har långt hår för att man ska kunna bli kär i dem." Gustav, 6 år

"Om lärarna också hade haft jobb så hade barnen inte haft någonstans att
vara." Hanna, 7 år

"De vuxna kan äta så mycket godis de vill, vara uppe så länge de vill
och sminka sig så mycket de vill. Det hemska är ju att de inte vill det."
Louise 7 år

"Att vara ängel är ett typiskt kvinnoyrke." Louise 7 år

"Jag kanske ska bli bög, för jag tycker inte så mycket om flickor"
Henning, 8 år

"I Belgien är alla husdjur grå. Eller så var det en svartvit tidning."
Matilda, 7 år





Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback