Uppskattning

2011-10-19 / 10:09:53 

Tänk vad man uppskattar det lilla här i livet när man har små barn..
En sak som att bara få sova lite längre, elr man kanske får äta upp middagen i lugn och ro (utan massa "bråk")
- DET ÄR UPPSKATTNING! ;)

Idag var jag också innanför dörren 2 min. över 9 efter att jag lämnat barnen på dagis.
Och det har bara hänt en gång tidigare under snart 10 veckors tid !
Annars det här med att komma iväg i tid elr passa tider har jag inte riktigt fått in än med två små barn och en liten bebis.
Och när man lyckas med alla vardagliga saker med barnen så känner man sig själv också RIKTIGT BRA,
nästan som att man har vunnit VM !

Bara genom att lyckas klä på en trotsig 3 åring,
elr lyckas gå iväg någonstans utan att man får springa elr tjata på barnen,
få dom att gå och lägga sig utan en massa "tjafs",
lyckas få ihop en middag,
och det här med att komma i tid till saker.

När man lyckas med det så känns det som sagt som att man har lyckats själv också,
man har ju liksom lyckats ta sig igenom en situation PROBLEMFRITT ju,
- helt fantastiskt !


Mina 3 små barn..
Dom vet verkligen hur man njuter och uppskattar livet på ett helt annat sätt..
För det är ju som sagt dom som dom har lärt mig det.
<3





Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback