Tandläkar besök & en duktig 3 åring

2011-10-17 / 12:34:31 

Imorse var det tandläkar besök som gällde för Gabriel, så han fick vara ledig idag från dagis.
Lite blyg vart han när tandläkaren ville att han skulle sätta sig i den stora, läskiga stolen.
Så han fick sitta i knät på mig istället, då gick det bra !

Så idag har jag båda mina grabbar här hemma medans sessan busar av sig lite på dagis.

Och dagens nyhet är att min duktiga 3 åring har börjat gå på toaletten !!!
Dom senaste dagarna så har han varit jätte duktig med det.
Fast visst så har det hänt en liten olycka någon gång och han har fortfarande blöja på sig om vi går ut någonstans, men är helt blöjfri hemma och på dagis.
Och det är verkligen STORA framsteg för min 3 åring.

Och jäklar vad vi har kämpat med uppmuntring, belöningar osv för att han skulle börja känna sig motiverad att börja gå. Hela sommaren så har vi försökt, men icke !!
Det har faktist varit jätte svårt så till slut så gav vi upp och lät han få bli redo och göra det i sin takt istället.
Nu låter det säkert som att vi har puschat på ordentligt här men det har vi inte utan vi drog bara ner på "rutinerna" att vara utan blöja, eftersom G föredrog att ha blöjan på sig istället.

Men han går på toaletten nu iaf och jäklar så STOLT jag känner mig över han !!

Nu sover lill prinsen och stor prinsen står och kikar lite på leksaker
och funderar vad han önskar sig i 3 års present.


Och jag sitter här och fruktar lite över hur middagen kommer att bli idag.
Haha elr kanske inte riktigt frukar då,
men jag har börjat planerat in redan nu vad vi ska äta osv för att underlätta lite sen när alla barnen är hemma.
Eftersom älsklingen inte kommer hem efter jobbet utan ska vidare och hjälpa min pappa
så blir det JAG som står för middagen idag !
 Och det brukar faktist inte hända här hemma, utan det är älsklingen som brukar stå för det.

Jag "fruktar" inte över att jag inte skulle klara av det för det tvivlar jag inte på !
Utan jag hoppas bara på snälla barn så det slipper kännas som kaos vid middagslagningen.

Men vi får se hur det går...
:)






Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback