Påläst och kunnig !

2011-11-16 / 12:17:55 

Jag fick ett tråkigt besked utav läkaren...
Det är två bakterier som angripit min arm - streptokocker och stafylokocker !
JIPPI !

Och hela tiden så har man gått och oroat sig eftersom att man hört så mkt skit runt omkring,
om folk som varit tvugna att amputera kroppsdelar pga sånt här, elr i värsta fall dött !
Och när man får höra såna här saker så blir man ju självklart nojig och tänker det värsta..

Men nu är jag själv påläst och kunnig om sånt här,
 dels så har man pratat med läkare osv.

Och så här ligger det till.......

Streptokocker elr stafylokocker är INTE farligt om behandling sätts in i tid,
 vilket det gjorde i mitt fall.
 Här spelar också immunförsvaret in.
Utan det som kan vara farligt om man drabbas av dessa bakterier är att bakterien KAN,
 om man har väldigt otur, föras över i blodet och att det leder till
blodförgiftning elr en följdsjukdom som härnhinneinflamation.
Leder det till blodförgiftning så är det folk som insjuknat riktigt dåligt som fått amputera kroppsdelar för att överleva. (En riktigt hemsk tanke ju)
Och skulle man få en blodförgiftning så är risken också jätte hög att man dör
 inom det närmsta dygnet om man inte får akut vård !
Och sen finns det en bakterie som är resistent mot antibiotikan, en aggresiv, MRSA också kallad för mördarbakterie. Oooooouuuhh den låter riktigt läskig....

Men antibiotikan biter bra på dessa bakterier som jag har,
alltså ingen MRSA bakterie !
Det enda som skulle kunna hända mig är dom två förstnämnda sakerna,
blodförgiftning och elr hjärnhinneinflamation.
Men risken och chansen är minimal, och det skulle vara om man skulle ha riktigt riktigt otur.
Vilket vi verkligen håller tummarna för att jag inte har !

That's it !

Nu har jag annat för mig :)







Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback