Lite update..

2011-11-14 / 11:47:14 

Jag har ju åkt på en jävla infektion i armen så dom här dagarna som varit sen i torsdags natt 
har inte varit dom bästa precis.

Det började med ett litet litet skärsår i fingret som hände i torsdags.
Natten till fredagen så började jag få ont i armen (samma arm som jag skar mig i fingret på).
Smärtan vart allt starkare,
tills slut så kunde jag inte sova för att det gjorde så ont.
På morgonen ringde jag 1177 och beskev allt och tanten där babblade om en massa blodproppar,
och jag fick en akut tid till samariterhemmet.

Väl där inne så hade jag börjat må riktigt, och jag menar riktigt dåligt !!
Mådde illa, kände mig alldeles yr, hade nästan 40 graders feber, armen gjorde ont och var lite svullen, 
alltså jag mådde riktigt dåligt !
Dom skickade upp mig direkt till infektionsmottagningen.


Och enda sen den här tiden tills nu så har man gått med en ständig oro,
en ständig oro över bakterien som man drabbats över.
Eftersom det är en bakterie som inte är o leka med !

Dom har konstaterat att det är streptokocker som jag fått i armen,
jag vet inte än vilken slags. Men man tänker ju det värsta - mördarbakterien !

Nu har ju allt gått åt rätt håll sen jag började få antibiotika.
 Jag mår allmänt riktigt bra nu, infektionen har gått ner på armen, ser nästan helt bra ut -
så tack Kåvepenin !!
Och idag ska jag också få veta vilken streptokocker som angripig min arm.
Fortfarande nervös inför svaret............



Här får jag också antibiotika via dropp. (Första gången i mitt liv som jag fick antibiotika)
Men jag reagerade på den här antibiotikan, så dom fick snabbt avsluta det.
Alltså slutade det med att jag var tvungen att stanna på infektionsmottagningen under natten.
Så då fick jag en annan antibiotika intranevöst flera ggr per dygn istället.

I fredags på dagen kom jag hem från sjukan,
och jag har lyckligtvis stannat hemma sen dess ! :)

Mer update. kommer..







Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback