Hyperaktivitet av socker?

2011-03-22 / 10:35:26 
En del studier visar att socker inte ska ha någon påverkan på barn, allså att dom blir hyperaktiva av socker.
Det är säkert ingen nyhet för många, eftersom dessa studier gjorts på 90-talet.

En del väljer att inte förlita sig så mkt på studier, utan följer sin egen tolkning. Och jag kan ju säga att jag är en av dom.

Och vad har jag kommit fram till då med min egen tolkning gällande socker och barn. Jo att jag har faktist inte märkt någon skillnad på mina barn när dom ätit socker, att dom skulle ha blivit hyperaktiva av det.

Nu vet ju alla att socker inte är bra i för stora mängder, men att undvika allt som innehåller socker pga rädsla för hyperaktiva barn kanske är en överdrift, vad vet jag.

Det verkar iaf finnas alla möjliga tolkningar där ute, en del tror att barn blir hyperaktiva utav socker och en del tycker inte alls att socker har någon påverkan,

men vad tycker ni och vilken tolkning har ni fått?





Att ha bra vanor från början ökar ju chansen att barnen själva gör bra val senare i livet,
så därför är det ju också bra att vara en bra förebild och vägleda barnet tidigt.
Det är min enda anledning till att undvika socker i onödan men att tro att
barnen skulle bli hyperaktiva av det har faktist inte legat på mitt bord..





Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback