Sanningen..

2011-04-07 / 11:06:27 
Illamående, foglossning och sammandragningar, när ska det här ta slut?!!
Många skulle svara när barnet är fött på på den här frågan. Men vägen dit är så låååång, och ska man gå och dras med dt här hela tiden så känns dt ju ännu längre till målet..

Jag hade inte räknat med att få allt sånt här så tidigt (eftersom jag inte fått dt med någon av graviditerna tidigare) har ju gått o dragits med dt ett tag nu. Och illamåendet.. hallå vad gör du kvar här, i min kropp, försvinn någon gång !

Och jag är tröttare än tröttast, och den här yrseln som attackerar mig när jag minst anar dt, den ogillar jag verkligen ! Och på tal om min huvudvärk, som jag försöker dricka bort med vatten hela tiden, fast dt var ju lättare sagt än gjort..

Ja vad är sanningen då? Jo, att graviditeterna är inte bara en dans på rosor, med mysiga stunder och upplevelser. Man får andra saker på köpet också, men som ligger mer åt dt negativa hållet..

Thats it !

Nu ska jag gå och brottas med illamåendet och få i mig lite lunch..









Kommentarer
Sara - mamma till Emelinda och Birk

Usch, det där med illamåendet är hemskt, mådde illa fram till v.27 då jag var gravid med Birk :-( inte alls kul. Men som sagt en graviditet är ingen dans på rosor. Men i slutändan är det värt att ha dessa krämpor :-) och som gravid får man klaga över sina krämpor, tycker iaf jag :-D

2011-04-07  /  13:52:03  /  http://lillafamiljenl.blogg.se/
Emelie

Oj, skulle kunna vara jag som skrev allt det där! Mår precis som du! Fattar inte heller vad de här yrselattackerna kommer ifrån. Jag kan bli så yr att jag inte klarar av att stå då allt bara snurrar. Och man tycker att när man är mitt i graviditeten att man ska få slippa illamåendet, men inte då :( Det enda positiva för mig är att jag inte kräks lika mkt längre, men jag mår fortfarande illa :( Men men, vi får hålla ut till augusti då vi får vår belöning ;) Har ni förresten beställt vagn än?

2011-04-08  /  12:47:48  /  http://familjenwigsten.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback