Barns påverkan

2011-04-20 / 11:04:01 
Dt här med att barnen påverkar hur dagen ska bli, stämmer ju till hundra procent. Dom påverkar vilket humör man ska vara på och om man ska vara trött elr pigg.
Vilken makt dom har alltså, en makt som dom är helt omedvetn
a om..

Dt var nämlingen inga glada miner alls imorse..


Och jag har funderat lite på dt här med påklädning på barnen när dom inte vill..
Och dt här med att slänga kläderna på golvet och hoppa på dom för att man inte vill ha dom på sig, dt går ju bra om man inte ska iväg och har en tid att passa, dt ger ju lite gymnastik på köpet också..

Men när man måste iväg och har den här tiden att passa så finns dt två alternativ -
antingen så går man ut med barnen när dom är halvnakna tills dom inser att dt vore skönare med kläderna på sig och går med sen på att klä på sig elr så "brottas" man med dom och försöker få på dom kläderna fast dom har en helt annan vilja för stunden Och jag tycker dt andra alternativet låter bäst, för dt utvecklar ju då samtidigt mig som person, i min roll, eftersom man alltid hittar nya knep till att ta sig förbi situationen..

Och att ta på en jacka på en trotsig två åring är en kamp bara dt, men att lyckas med detta projekt när klockan samtidigt tickar ger en sån mäktig känsla, dels över att man lyckats och för att man lyckats ta sig förbi situationen utan att slita av sig håret på skallen.. :)

Eftersom inga glada miner alls
förekom imorse så känns min dag också blää,  för dt är inge roligt alls och lämna ifrån sig dom då men jag hoppas på gladare miner sen när jag ska hämta dom

Nu åter till pluggandet..






Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback