my hearts melt

2010-10-28 / 10:05:22 
Min vardag just nu ser ut så här; säga ifrån, bråk, säga ifrån, bråk osv. Det känns som det enda man gör just nu är att "bråka" med två trottsiga små barn som inte lyssnar ett dugg på vad man säger..

Tröttsamt?! JA, och tålamodet sätts på topp !!

Men sen kommer dom här stunderna då dom verkligen är hur gulliga som helst - dom visar helt plötsligt massa kärlek istället för bråk och tjaffs, och det är dom stunderna som ger den här lilla knuffen så man orkar "bråttas" vidare med trottsen sen. Och man får helt plötsligt äran att berömma dom små liven för nått bra som dom har gjort.

Mitt i denna trotts så tror jag att det är extra viktigt att berömma dom ordentligt för små saker men ändå vara bestämd och konsekvent.

Men det är inte bara ett tålamod som dom sätter på topp utan dom får verkligen ens hjärta att smälta också, t.ex igår så rotade M i skafferiet och hittade en godispåse som jag lika snabbt stoppade undan och sa till dom att fråga först ! Men sen var det inge mer med det, inge bråk - ingenting. Två timmar senare när dom ska gå och sova och man pussar dom god natt så säger M; förlåt mamma att jag tog godispåsen, är vi vänner igen?

Naaaaw där fick hon verkligen mitt hjärta att smällta och klart vi är vänner, alltid ! <3
Och G kommer ofta fram och säger; älskar dig mamma <3

Som sagt i dessa stunder får man den där lilla knuffen som gör att man orkar "bråttas" vidare med
trottsen..










Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback